Et par kamper tapt

JT er som regel blid når vi er på ferie, men klart han kan sette inn støtet her også. Og når han setter den siden til, blir han skikkelig ufyselig. Ja, jeg sier det som det er. Da roper han så høyt han klarer og tar gjerne med litt sparking, slåing og biting. Da tar det få sekunder å få seg et hardt slag fra han. 

Gutten når meg til haken og er en kraftig kar, så av og til er jeg sjanseløs mot han. Ikke noe morsomt å oppleve. Også er det jo litt ubehagelig, for du har gjerne et ti-talls tilskuere når slikt skjer. To ganger har vi hatt det slik på denne uken. Én gang før vi skulle på restaurant og én gang på hawaii-baren. 

JT ville ikke gå inn på restauranten. Han ville i den berømte spillebula. Han satte inn et skikkelig støt nedenfor trappa vi skulle opp. Det ble så intenst at jeg var på tur å gi meg faktisk. Lot han nesten vinne den kampen. Er jo det dummeste som skjer, men av og til blir det bare slik. Da bestemte mannen min seg for at dette var ikke godtatt. Fikk gutten opp trappa, fikk han til å være stille og fikk han til å sette seg. Gikk bare godt. Det var der JT bestilte seg saft og dessert selv etterpå 😉

Så ble det en liten episode på hawaii-baren også. JT hadde mest lyst til å dra en annen plass, så han ble ufyselig da vi satte oss. Sparket og bet. Det er jo bare for å få viljen sin selvfølgelig. Da tok mannen min å satte gutten i rullestolen og kjørte avgårde. Da de kom tilbake var JT helt stille. Mannen min fortalte at JT pekte at han ville både hit og dit, men mannen min hadde nektet og bare kjørt der det var mørkt og kjedelig. Så da kom de tilbake og gutten satt som en engel 🙂

Hehe, det må til å kjøre nesten samme støtet tilbake når JT blir så sint. Da må vi være veldig bestemt og vise hvem som er sjefen. Men det er faktisk ikke alltid like lett når gutten går til angrep på hvem som helst. Så denne uka har han tapt to kamper, takket være mannen min som orket å stå i det når det oppsto. JT blir mye enklere etterpå så det er det som må til.

Jaja slik er det. Vi koser oss likevel vi. Kamper har vi uansett hvor vi er, så det får bare være. Ha en fin dag alle sammen.

JT ville kjøpe seg en “pineapple” fortalte han 😉 Han får en premie når han snur og har tapt en kamp. Da ser han at det lønner seg å være snill gutt. Denne gangen valgte han seg en ananas. Et godt valg 🙂

#autismekamp #autismevinnekamper

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg