Angst-medisinen måtte prøves igjen

Denne uka har vært tung. JT er tilbake på sine 3-timers-netter igjen. Jeg vet ikke hvordan han har det inni seg etter så lite søvn, siden han ikke prater, men jeg kjenner på min egen kropp at dette ikke er greit. Vil tro han også kjenner på det samme som oss.

JT har sovnet litt på dagen ett par dager så vi har reddet oss litt inn på det. En liten time på puta har vært godt. Men dette er jo ikke bra for noen. JT har store pupiller, som er et angst-symptom, han er klam, urolig og utilpass. Så på natt til torsdag ga jeg han én tablett med angst-medisin. Vi må jo bare prøve oss litt frem.

Etter en god stund etter han hadde fått medisinen kom han inn i stua. Hoppende glad, danset og sang. Da ville han at vi skulle løpe om kapp. Stilte seg opp og sa både en-to-tre, ready-steady-go og klar-ferdig-gå. Hehe, da var han klar og det var bare for meg å henge meg på. 

Jeg fikk applaus av JT for innsatsen;-) Så kom han å la armen rundt meg og ville at vi skulle vinke i lufta og bukke. Da gikk det opp for meg at han latet som han vant og sto øverst på podiet, takket og bukket til alle “oppmøtte”. JT er morsom å være sammen med. Han finner på så utrolig mye rart 🙂 Det ble tid til å bake kake også den kvelden, full av energi.

Etter hvert fikk gutten melatoninen sin for å sovne. Det tok ikke lange tiden før han ble trøtt. Jeg var spent på når han skulle våkne. Jeg skulle på jobb klokken seks dagen etter, så det var bare få timer igjen til jeg måtte opp selv. Det var bare å krysse alt man hadde å satse på at han skulle sove bedre den natta. Mannen min var ikke hjemme fra jobb før i ett-tiden på natta. Han trenger jo søvn han også.

Men det ble ikke mye søvn. 2,5 time faktisk. I minste laget både for store og små. Men vi skal se det litt an nå i helgen, fortsette med en kombinasjon av de to medisinene noen dager til. Det går seg nok til etter hvert. 

Ha en fin dag

#autismeangst #autismemelatonin

4 kommentarer
    1. Håper nattesøvna kommer igjen.Syns no synd i dokker.Men dere er kjempeflinke med JT.God helg til dere alle.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg