Lære de viktige tingene

Det er mye JT ikke kan. Mye kommer jo av at han sliter med alt det motoriske, spesielt alt som går under finmotorikk. Så nå har min kollega ordnet noe som skal lære JT å knyte sko. Jeg kjøper aldri sko med knyting, det skaper bare sinne hos kompisen vår. Men vi håper at det er noe vi kan lære han nå med dette hjelpemiddelet.

Er hun ikke flink? Blir morsomt å sette i gang med dette. Ingenting er bedre for gutten at han lærer seg slike ting. Mestringsfølelse er den beste følelsen i verden.

Hun skal også strikke et penal med knapper. JT sliter med dette også. Vi skal starte med store knapper, for så å gå over til mindre knapper etter hvert. For slik det er nå må vi kjøpe klær uten knapper og sko med borrelås. Det blir nok bra å få lært seg med knyting og knapper.

Nei, det er ikke farlig når man får slike folk sammen med seg. Jeg sitter og babler i vilden sky om at JT skulle ha lært seg ditt og datt, og hun skyter inn: “Ja, men da lager jeg til det, ikke noe problem”. Fantastisk!!! Vi er heldige jeg og JT som har fått lov å få henne med oss 🙂

Vi har fått godt med planleggingstid, så det er mange idéer i lufta når vi møtes. Og ikke minst: DE BLIR SATT TIL LIV. Alle idéene fikser hun. Hun har som regel en tanke om hvordan vi kan gjøre det. Godt med slike mennesker rundt seg, det må jeg si. 

Ha en fin dag

#autismemotorikk

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg