Jeg trenger litt luft

Ja, det gjør jeg virkelig. Litt avstand. Føler jeg, som er uten utdanning innen verken autisme eller skole, har hatt et forferdelig stort ansvar. Ansvar for at ting skal fungere rundt gutten vår. Helt ærlig….dette er vel egentlig ikke min oppgave, eller?

Så jeg går tilbake til min gamle jobb. Ja, jeg gjør det. Men med en skikkelig bi-smak. Litt redd for å gå på en smell for det kan fort bli for mye. Men det er et behov jeg har som jeg må ta hensyn til. Behov for å være litt uten dette ansvaret hele tiden. For bare dette styret rundt JT tar halvveis knekken på meg.

Blir nok godt å få være litt sosial igjen. Prate med folk i pausene og komme seg litt vekk fra dette oppstyret. For det føler jeg virkelig, at alt styret rundt gutten er for mye. JT er enkel å ha med å gjøre hvis du kjenner han, hvis du vet når og hvor du kan trykke. Tenk å få stå å jobbe uten å tenke på alle bekymringene. For de skal jeg legge igjen hjemme, det er sikkert.

Jeg blir en del av JT’s hverdag fortsatt. Har en 50% stilling der som jeg blir å beholde. Så håper jeg at det lar seg gjøre at jeg jobber i en litt redusert stilling på min gamle arbeidsplass. Kan ikke bare plutselig være borte fra gutten en dag. Det må gjørest over tid for å ikke lage krøll for han.

Så nå gjenstår det å se om det fins en ordning som fungerer, hvis ikke må jeg jo si opp jobben. Noe jeg ikke har så lyst til. Det er jo der jeg har min utdanning. Så mandag blir det avgjort. Min første arbeidsdag på bedriften på veeeeldig lenge. Men gleder meg masse. 

Ha en fin dag

7 kommentarer
    1. Eg ønsker deg all lykke til og kryssar alt eg har. For meg blei det møte med veggen og konsentrasjonssvikt. Så eg er ute av arbeid no. Ikkje berre pga autismen, men ein del andre ting også. 17 år på arbeidsplassen min og så brå stopp. Er ikkje bitter, det fungerte ikkje, så må berre finne ei løysing. Håpar alt ditt kjem til å fungere 😘 eg heiar på deg!

    2. Jeg står i samme posisjon. 50% på jobb og 50% hjemme med alt ansvar for oppfølging og organisering rundt Oscar… Jeg føler med deg og om du vil ta en prat er jeg alltid beredt 💖 Lykke til på jobb og lykke til med resten!

    3. Mammantilenautist.blogg.no: ja jeg har jo hatt det slik siste to årene. Mistet litt motet når det ble bare nye igjen på JT. Den opplæringa tar mye energi og det tar så lang tid å bli kjent med han. Får se om jeg gaper over for mye eller om det går. Tar gjerne en prat en dag. Godt å få ut litt til folk som vet og forstår 🙂 Ha en fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg