Jeg har sluttet å bry meg

Når vi er på ferie har jeg bestandig hatt en ekkel følelse når det gjelder rullestolen. Nesten en slik følelse av å skjemmes. Jeg har følt at alle ser på oss når vi kommer med rullestolen ned på stranda. For med det samme JT ser havet, hopper han ut av stolen og løper i havet 🙂 Mange sperrer opp øynene, sikkert for at de ser at han kan gå. Folk forbinder jo rullestol med mennesker som er lam og liknende. 

Vi må ha den som avlastning. Vi har ikke hatt ferie uten den. For når JT slår seg vrang klarer vi ikke å bære han hjemover. Men vi får mange blikk. Men det er greit nå. Jeg orker ikke å bry meg om hva andre mener. For hvis de hadde vært i våre sko hadde de gjort det samme, det vet jeg. 

Etter rullestolen kom inn i bildet har vi virkelig fått ferie. Gutten er trøtt på kveldene etter mye bading og varmen. Men så vil han ut å se litt på kveldene. Som i går. Da var vi to runder på stranden og på kvelden var vi ute på to turer. JT elsker å dra på strandbaren på kvelden. Der graver han i sanden et par timer. Bamsene blir gravd ned og gutten kaster sand over seg selv. Mye dusjing da 😉

Det er godt å slippe å bry seg om hva andre syns. For det er nok som surrer oppi der fra før. Vet ikke hvorfor jeg plages så fort med disse teite tankene, men de kommer ofte. Men nå kjenner jeg at jeg har klart å gi slipp på denne ene tanken da, det letter faktisk mye. 


Sjekker høyden på palmen 🙂
 

Ha en fin dag

2 kommentarer
    1. Fint innlegg og eg kjenner meg utruleg godt igjen i det du skriv. Om du les bloggen min framover under katalogen autisme, vil du sjå. Masse kommentarar har eg fått. Nokre vondare enn andre. Frå folk som ikkje veit. Eg har likevel valgt å “drite i det”. Eg veit. Du veit. Det er nok 🙂 Eg heiar på deg om du heiar på meg! Ønskjer deg og dine ein fortsatt knallbra ferie 🙂

    2. oppoveriegettempo: ja ikke sant. Vi vet og støtter hverandre. Det er faktisk nok. Det er jo uvitenhet som lager blikkene. Jeg har fått mange stygge kommentarer jeg også, men nå bryr jeg meg ikke. Det er godt ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg