Bortreist

Jeg har vært borte i noen dager. En liten husmor-ferie. Søstera mi var ferdig med seks års utdanning i Budapest og den nærmeste familien var der for å være med på avslutnings-sermonien. Jeg måtte nesten avbestille hele turen, da JT ble syk noen dager før. Storebroren hans skulle hjelpe til her hjemme, men det ble ikke like enkelt når begge to ble uvel.

Jeg og mannen min fikk også feber, men det ble slik at jeg reiste likevel. Dette har jeg gledet meg lenge til og jeg trodde ikke verken JT eller jeg skulle være syk så lenge. Men det satt i kroppen lenge gitt.

Jeg var spent på om JT skulle bli glad når jeg kom hjem. Jeg var borte i fem dager. Men JT har aldri vist glede ved slike ting. Ikke det at jeg tror at han ikke blir glad, for det vet jeg at han blir, men han viser det som regel ikke. Gleden kan vi se hvis han skal ut å reise eller at han ser noe han vil ha. Men gjensyns-glede vises dårlig. 

Så jeg var spent da jeg kom inn på mandag. Lurte meg inn på rommet hans og hilste på han. Fikk meg et lite slag fra han. Litt av en velkomst du 😉 Han likte vel ikke at jeg hadde vært borte så lenge. Men han hentet seg inn og dro meg i sengen og sa hei. Han ville ha en kos og ville at jeg skulle være i sengen hans. Det var koselig 🙂

Vanskelig for JT når han ikke kan prate i telefon med meg, heller ikke kan han si til noen at han savner noen. Ikke kunne jeg prate så mye med han heller, for jeg har vært stemmeløs og han har nok ikke kjent meg igjen over telefon. Stemmen har jeg ikke fått igjen enda, så JT går å hvisker til meg hele tiden. Han prøver også å få meg til å rope. Han roper først og vil at jeg skal gjøre det samme. Han liker jo ikke disse forandringene, så dette er nok rart for han. 

Vi vet jo ikke hvor mye JT forstår. Han forstår mye, men på langt nær alt. Så når noen er borte, blir det vanskelig å forklare. Men nå er vi samlet igjen, heldigvis. Neste fredag er det ny reise, men da med alle oss sammen. Det blir godt med noen uker i Alcudia nå. Bading og atter bading 🙂

Sofa-kos er det beste som fins når man er i dårlig form

Ha en fin dag

5 kommentarer
    1. Autismamma her også. Interessant å lese om andres hverdag med autisme. Jeg kan også få et slag nå og da, men har tenkt at det kanskje kan være at han bobler over av glede. Ingen som vet, siden han ikke snakker. Kos dere på Alcudia. Reiser dit selv også 🙂

    2. 15. Men han blir ikke med til utlandet. Det er dessverre mer en belastning for han enn glede. Vi drar på egen ferie med han innenlands og da 100 % på HANS premisser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg