Sommer-klippen

I fire-fem dager har “klippe hår”-bildet vært på dagsplanen til JT. Som jeg har skrevet før så hater han å klippe håret. Vi er nødt til å være to, helst tre når dette skal gjøres. Han har lurt seg unna hver dag. Det klarer han med å bruke temperamentet sitt eller at han legger seg for å sove, luringen.

Men på søndag var det ingen utvei. Etter mye overtalelse kom han frivillig på badet med hendene godt plantet over ørene. Satte seg i fanget til pappaen mens jeg startet å klippe der det gikk uten å komme borti fingrene. Alt gikk fint da. Så var det sidene igjen. Ja da startet han å tute. Men det gikk fort og ikke lenge etterpå var han ferdig.

Han er jo så fornøyd når han er ferdig. Står og speiler seg og sier: “oooiiiii” og tar seg på hodet mens han gjør grimaser til seg selv. Hehe. Denne klippinga har aldri hvert ettertraktet for gutten vår. Tror jeg kan sammenligne den med min egen tannlege-skrekk. Jeg er forferdelig redd tannlegen enda, så jeg kan godt kjenne meg igjen i skrekken. Ikke greit det der.

I går var JT ofte en tur i speilet for å sjekke den nye sveisen. Han var storfornøyd. Vi fant han plutselig på badet på kvelden med en stor flaske hårspray. Han fikk kjeft for han hadde sprayet ned hele speilet og vasken. Men så oppdaget vi at han hadde også tatt i håret, så det var nok det som var målet. Ikke greit med de flaskene der spruten står når man trykker på de. Så jeg måtte jo skryte litt av han siden han egentlig bare ville pynte seg litt. Men nå har vi tatt bort flaskene, han får komme å spørre først tenker jeg. Blir så mye å vaske 😉

Litt morsomt at han liker å stelle seg da. Ikke så lenge siden han begynte med deodorant etter dusjing, og nå også litt hår-fiksing. Gutten begynner å bli stor gitt. Vi får huske å pakke ned litt hårvoks og deodorant når vi drar på ferie. Han skal få sin egen så det blir litt stas. Kanskje det er det som skal til for at gutten vil klippe seg neste gang, hvem vet 🙂


Det ble flere turer på badet for å fikse håret 

Fant også pappa’s barberingsmaskin….spennende 🙂

Ha en fin dag

#autismeklippehår

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg