Samle krefter

Nå er jeg og JT i gang med sommerferien. Det var utrolig godt å slippe kaoset som vi har hatt hver morgen. Denne dra-kampen for å komme oss til skolen til rett tid. Kampen som jeg vil påstå ødelegger forholdet til meg og gutten. Der jeg står tre timer og jobber for at han skal ha lyst å komme av seg selv, men som ender i at vi blir mildt sagt uvenner.

Nå har vi god tid og det passer gutten best. De siste to ukene før ferien har humøret til JT vært helt forferdelig. Sint på 1-2-3 og det såpass at han ikke vet selv hva han driver med. Han angrep seg selv også til slutt. Virket som han var kjempe-frustrert over alt som skulle skje. Det nyttet heller ikke å være føre var for eksplosjonen kom så plutselig.

Nå har det roet seg heldigvis. Det trengte både JT og vi. Nå skal vi samle krefter til et nytt skoleår, som vi ikke helt vet hvordan blir foreløpig. Vi har ikke kommet oss i gang enda med munnmotorikk-øvelsene for jeg har ikke fått alt hjem enda. Har bare fått en av tre pakker, så vi venter til alt har kommet i posten. Det er dette vi skal jobbe med i ferien. Se om vi får tunga og kjeven til å løsne litt så det kanskje blir lettere å prate for gutten.

Det blir selvfølgelig også jobbet med andre ting, slik som uttalelser, sosialisering og vanlig oppdragelse. Men det blir ikke like intenst som vi har jobbet, for jeg kjenner jeg må hente meg inn litt. Være litt mamma, det er det jeg trenger nå. Ikke gå på tå hev for å ta tak i alt hele tiden. Det har vært tungt, så jeg må bare ta det rolig en liten stund.

Ellers går dagene i å bade i bassenget og skrive nye engelske ord. JT spiller av tegnefilmer til meg og peker på de ordene han vil lære. Så skriver jeg de på pc, så vipps…så kan han de. Ønsker alle en god sommer med masse fint vær. Jeg kommer nok med et innlegg i ny og ned 🙂

JT ute i bassenget i regn-været. Regn er ingen hindring når det er 30 grader oppi der.

Ha en strålende dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg