Vi legger en slagplan

I disse konfirmasjons-tider har jeg satt noen spørsmål til meg selv. Det er hele fem år til JT skal bli konfirmert, men det er nok viktig å tenke på ting rundt det allerede nå. For vi har jo sett at noen ting bruker JT lang tid på å mestre. Og i og med at vi har denne gutten, tror jeg det er viktig å tenke langsiktig. Da kan vi lettere se hva som er viktig å trene på.

Jeg har mange tanker rundt denne spesielle dagen. Vil JT sitte i ro i kirken? Må vi ha en plan B? Hvordan takler han selskapet etterpå? Hvor skal selskapet være? Må vi kanskje spørre presten om alternativer til denne dagen? Kanskje dumt å grue seg til noe så mange år før det skal skje, men nå er det bare slik da. Alt må planlegges nøye og det må føles komfortabelt for gutten, ellers tror jeg det kan bli en dag med mye stress, redsel, sinne, frustrasjon og utmattede foreldre 😉

Så jeg og mannen min satt og diskuterte litt om hva vi må gjøre fremover. Slik som å begynne å besøke kirken i ny og ned. Jeg har ikke turt å ta med meg JT dit på mange år. Det er for det har vært en del dårlige erfaringer tidligere. Men vi skal prøve igjen, og kanskje også noen ganger før en gudstjeneste så vi kan være alene med presten der. Gjøre kirka en trygg plass å være for JT.

Også må vi finne en plass som er kjent som vi kan feire gutten etterpå. Eneste plassen jeg kan komme på er flerbrukshallen. Der er jo JT kjent, siden han kjenner hallen som gymsal. Der liker han seg godt. Hvis vi får det til, blir det nok bra.

Men det store spørsmålet er jo om han klarer å sitte i ro i kirken, som sikkert er fullsatt. Kjenner jeg blir stresset selv bare ved tanken. Kan hende han finner på en del sprell. For eksempel hvis det er dåp samtidig. VANN….hehe, kan jo bli interessant tenker jeg. Tro om han er like glad i vann da som nå, kan bli morsomt det 😉 

Nei, det må nok øves en del. Men vi får håpe at det er muligheter for gutten å få gjennomført en konfirmasjon uansett hvordan han utvikler seg. Kjenner et behov for å ringe presten i nær fremtid. Bare for å ha en plan. Er nok lurt.

 

Ha en fin dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg