Avslag…igjen

Denne gangen måtte jeg bare le rett og slett. For noe så dumt skal du lete lenge etter. Det er slik at man kan søke om tilskudd til pc fra NAV. Det er et tilskudd på 3200 kroner til å kjøpe data hvis det er behov for å bruke det i opplæringen til barnet. Jeg sendte den i god tro på at dette nesten var i boks uansett. PPT med flere la med ekstra informasjon om at JT brukte pc for å kommunisere.

Så nå kom avslaget. Skal klage det inn, men må bare samle meg først. Avslag fordi han ikke har dysleksi. Jepp, det sto det. Går det ann å være så trangsynt? Er det rart at jeg denne gangen, i stedenfor å bli irritert, bare måtte le? Nei, JT har ikke dysleksi. Er jo sant det. Men når vi har fått pc-program fra hjelpemiddelsentralen for å skrive ut bilder han skal kommunisere med og at han har begynt å skrive “beskjeder” til oss på pc, tok jeg det som en selvfølge at dette kom vi til å få.

Gutten er non verbal, har psykisk utviklingshemming og har barneautisme. Så har han endelig begynt å skrive på pc, så skal han ikke få tilskudd? Kanskje jeg er rar, ikke vet jeg. Men hvis det er eneste kommunikasjonsmiddelet han får 100% til, så tenker jeg det er på linje med dysleksi. Eller?

Systemet er merkelig i mine øyne, og firkantete. Det er nesten som jeg tenker at å ha den jobben disse folka har, må være tragisk. Men men, vi får klage litt på dette også. Kan jo være heldig til slutt. Men det var ikke bare jeg som mistet munn og mæle, tror ikke noen rundt JT forsto hvordan dette skulle gå ann. 

Jada, slik er det bare. Går mye tid på søknader og klager i vårt hus. Men den tiden må man bare ta seg tid til. Men det virker som om at man må ha seg noen runder med klager før det av og til rettes opp. Fikk meg hvertfall en god latter.


 

Ha en fin dag

4 kommentarer
    1. Systemet er tungt og vanskelig. Og er en hel kamp å få det man har krav på. Stå på ha en fin dag😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg