Ny vri

Etter en lang prat med legen i går ble det lagt en ny plan. Vi skal ikke øke dosen med denne nye medisinen, men vi skal gi melatonin i tillegg til den på kveldstid. Skal prøve det nå til over helgen, så ringer legen igjen på mandag for å høre hvordan det ble. Fredags kveld fikk han begge medisinene for første gang. 

Var jo litt spent siden JT ikke sov i hele tatt natt til fredag. Han sovnet ikke før klokken åtte på fredags morgen. Men da sov han i seks timer. Det er jo kjempebra i forhold til hvordan det har vært de siste ukene. Han var ikke så trøtt når jeg ga han medisinene på kvelden. Ikke så rart når han sov til to på dagen. Men han har hvertfall hatt mere sammenhengende søvn enn på lenge.

Tenker på hvordan de siste ukene har vært. Forferdelig faktisk. Men utrolig nok står vi alle mann oppreist enda. Vi har det heller ikke travelt med å sove, er glad for at legen ikke bare vil kjøre på med medisiner i full fart. Jeg er nok den største skeptikeren når det gjelder sovemedisiner, så dette er egentlig ganske utrolig at jeg har gått med på det. Men så er det viktig å tenke på at det først og fremst er gutten vi må tenke på, ikke at mor i huset ikke har lyst at han skal prøve ut medisiner.

Vi har overlevd på så lite søvn i det siste, eller egentlig i mange år, at det har blitt litt slik at jeg tenker: “det går da greit, vi henger sammen”. Men tror nok at det har gått for langt for lenge siden. Jeg har ofte kjent at tårene vil komme altfor fort, så kroppen er sliten. Det er det ingen tvil om. Jeg er veldig flink å skjule det for andre og smiler likevel, men har vært en ekstra vanskelig periode nå. Det må jeg bare innrømme.

Er spent på denne helgen. JT sovnet veldig fort etter inntaket av begge medisinene i går. En time etter var han sluknet, da var klokka 22.30. Han sov til klokken fire, så 5,5 timer. Det er hvertfall mere enn det har vært. Kanskje påsken ikke blir så verst likevel 🙂


 

Ha en fin dag

 

4 kommentarer

Siste innlegg