Én forandring foreløpig

Denne medisinen vi har begynt å gi JT er en kombi-medisin. Den skal ikke bare hjelpe han å sove, men den er også angstdempene. Vi har jo bare prøvd denne medisinen i litt over et døgn nå, men det første jeg merket når JT sto opp i går var at pupillene var kjempesmå. Han har bestandig hatt veldig store pupiller og jeg har aldri forstått hvorfor. Men det fikk jeg vite i fjor, at det var et tegn på angst.

Det er jo kjempebra. Blir spennende å se nå om vi merker endring i humøret hans. For når han blir satt i pressede situasjoner, så hauser han seg fort opp og det ender med en skikkelig meltdown. Kanskje dette kan hjelpe han å holde roen i kroppen. Håper det. 

Etter første natta med medisin så sov JT seks timer sammenhengende. Dette er jo en normal natt for han. Så det at vi har fått seks timer søvn hele gjengen, i stedenfor to til tre timer, kjennes godt. Føler meg unormalt opplagt i dag 🙂 Godt å kjenne at hodet fungerer igjen. Det skal ikke mere til. Men så vet jeg at det snur like fort, så det er bare å nyte det mens det varer.

JT har hatt den beste dagen sin på lenge. I storform med badekar, dansing og litt rampestreker. Når dagene er slik, ja da er han uthvilt og glad. Rampestrekene foregikk hos bestemor denne gangen. Ikke noe småtteri heller. Først var han rolig og ordnet seg til i gangen, slik han bruker. Ser ut som en campingplass der ute når han rigger seg til. Men så var jeg og mamma uoppmerksom i ett par minutter. Da hentet han malingsbøtta og tømte på gulvet. Hørte bare mamma ropte i gangen. Her var det bare å vaske både gutten, matta og gulvet.

Slik er det med vår lille kompis. Det må følges med HELE tiden. Glemte oss av litt, siden JT i det siste har vært slapp og trøtt. Må vennes på igjen tror jeg. Har blitt litt bortskjemt de siste ukene. Han har ikke orket noen ting, ville ikke bade en gang. Og da er det ille 😉 Så jeg må bare se på hele episoden som et sunnhetstegn. Heldigvis fikk vi bort all malingen, og heldigvis har JT verdens mest tålmodige bestemor 🙂 

 

Ha en fin dag

 

6 kommentarer
    1. Ååå så godt å høre at medisinen viser tegn til at det virker da 😀 også så deilig med litt sammenhengende søvn <3
      Håper dere får en kjempefin torsdag!! :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg