Bruddet

For ganske eksakt ett år siden knakk JT tre tær i en ake-ulykke. Det har vært en lang vei til å bli smertefri. Eller jeg vet jo ikke om han har vondt, men han klager ikke som før. Helt til like før jul hovnet, spesielt stortåa, opp og var vond. Men nå har det roet seg betraktelig. Men det har oppstått noe annet, tåa har sluttet å vokse. Eller den vokser mye saktere enn den skal.

JT går ofte bare i under-klær her hjemme. Vet ikke hvorfor, men med en gang vi kommer inn døra faller klærne av. Det er sikkert ubehagelig for han eller noe. Hvertfall oppdaget jeg plutselig at stor-tåa på venstre fot var en god del mindre enn på den høyre. Jeg ble paff og måtte ringe min søster for å høre om dette var normalt etter ett brudd. Det kunne hun bekrefte. Har ikke hørt at noen har nevnt dette til meg på sykehuset, men hun kunne da fortelle at det var helt normalt.

JT knakk jo to andre tær også, men ser ikke at de er så mye mindre. Men denne stor-tåa er jo den viktigste tåa vi har. Det er den som hjelper oss å holde balansen når vi står og går. Håper ikke han blir mer ustø pga dette. Den blir å vokse litt til, men mye saktere enn normalt.

JT er litt ustø fra før, for han ble født med åpent bekken. Det sydde de i sammen når han var bare noen timer gammel, men han har en vaggende gange pga dette. Noen skal altså bli mere plaget enn andre, det er helt sikkert. Men det er vel slik det bruker å være. Noen får alt, mens andre danser gjennom livet.

Urettferdig tenker jeg. Men ikke noe å gjøre med det 🙂 Vi får prøve å være mere aktiv og trene på balanse. Så kanskje det blir bedre etterhvert. Vi får gjøre vårt beste. For jeg må innrømme at jeg ble litt sjokkert når jeg oppdaget det. Ganske stor forskjell på tærne, og han er jo langt fra ferdig-vokst. 

JT for ca 4 år siden. Klar til ferie 😉

Ha en fin dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg