Kanskje jeg overdriver

Det kan jo hende at noen synes det. At jeg overdriver problemene vi har. Jeg vet jo ikke hva andre tenker når de leser hva jeg skriver. Jeg vet jo selv at jeg har misforstått en tekst jeg har lest. Jeg skriver mye om at det er utvikling i tider og utider, samtidig kan det komme ett innlegg om at ting går altfor seint.

Det er kanskje vanskelig å forstå når det er positivt ene dagen og negativt andre dagen. Men jeg skriver rett fra hjertet, og føler at jeg er veldig åpen om vår hverdag og mine innerste tanker. Det er veldig viktig for meg, at det er ekte det som jeg forteller. Men fra vårt perspektiv. Og det kan nok være litt rotete å følge fra dag til dag.

Men likevel føler jeg at vi har fått mer forståelse fra de fleste. Mange stopper oss på veien, skryter av oss eller gir gode tilbakemeldinger. Det er selvfølgelig godt. Men jeg er nok ikke enda blitt så flink med dette å prate direkte med noen om dette temaet. Håper ikke noen tror jeg bare hever hodet og ignorerer det dere sier, men det er faktisk veldig sårt fortsatt. Og det er bedre for meg å skrive enn å prate. Terapi for sjelen.

Så hvis jeg virker negativ, så er det ikke meningen å klage. Men det å sette ord på hvordan det er å leve med ett funksjonshemmet barn, det er det jeg tenker er viktig å sette ord på. Og det er jo mye negativt, for det sliter på kroppen. Men det er også viktig for meg å vise dere alle positive ting som skjer. Og som dere sikkert har forstått, skal det ikke så mye til for vi har fest i huset pga av ett nytt ord eller noe annet. Slik er bare hverdagen her. 

Så jeg tror ikke jeg overdriver. Jeg tror faktisk at jeg sier det bare slik det er. Noen synes kanskje det er mye negativt, men de leser nok ikke blogginnleggene heller 😉 for de orker det neppe. Men heller ærlighet enn løgn. For det hadde ikke vært noe vits i å skrive hvis jeg skulle ha “glattet over” hele bildet. Derfor er det også viktig for meg å skrive om alle disse ablegøyene JT driver med hver dag, for det er mye latter i huset også. Hver dag faktisk. Men hver dag inneholder dessverre også noe negativt, hvertfall i hodet.


 

Ha en fin dag

2 kommentarer
    1. Syns du er flink.Og du har lov til å være frustrert mange ganger.Skjønner deg godt.Du er kjempeflink

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg