Nye ting skjer

Det er jo så godt. Inn i hjerte-rota. Når nye ord kommer eller nye ting skjer. Da er det fest i huset her i gården. Det siste som skjedde, varmet ekstra godt, det må jeg si. Vet ikke helt hvorfor, men det var bare så lyst-betont og traff meg skikkelig. Nå skal ikke det så mye til når det gjelder JT, men likevel….

JT fikk en disko-lampe fra en av tantene sine til jul. Den falt i smak og fikk hedersplass på soverommet hans 🙂 Men som vanlig er JT veldig interessert i hvordan ting virker, og føler nok at eneste måten å finne det ut på er å utforske. Så han har prøvd å plukke denne lampa litt fra hverandre. Er bare tre deler, så ikke noe problem å få den tilbake til normalen. 

En rund lampe som står på kommoden, ett lokk oppå med stjernemønster og en type ring rundt for å holde lokket på plass. Enkelt og greit. Men her en dag var han ikke helt fornøyd med denne lampen da. Prøvde å vise meg noe, men jeg så ikke problemet. Han pekte og bablet i vei, da oppdaget jeg det. Ringen var ikke helt i sporet. Dette er ikke godtatt fra perfeksjonisten JT. Her skal alt være på stell, for å si det sånn 🙂

Det som var så gøy var at når jeg fikset det, fikk han en sånn lys stemme. “Jaaaa” sa han, også kom det noe etterpå. Noe kjent. Han sa det gang på gang. Så hørte jeg hva han sa, for han bruker samme toneleiet som jeg sier det i. JT sto klar med hånden i været og ville skryte av meg. Hver gang han klarer noe, sier jeg: “braaa, give me five”. Det var det han ville si. Har aldri opplevd det før, at han på en måte takker meg for noe eller skryter av noen. Det rørte meg så.

Det er dette som blir veldig spesielt for oss, og veldig vanskelig å forklare hvorfor vi “tar helt av”. Men det er jo ett framskritt, en type ny utvikling. For meg er det veldig spesielt å få oppleve. Tårer i øynene og high five i tider og utider. Glede…ren glede

 

Ha en flott dag der ute

2 kommentarer
    1. Åh, så typisk J-T! 😀 Hehe!
      Ikke så ulikt da han fikk verktøykassa og skulle reparere “alt”! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg