En vellykket helg for JT

JT er som regel fornøyd når det er helg. Da tar vi alt på sparket og slipper å tenke på noe tidspress. Merker det godt på gutten at det er fint for han. Han danser og nynner, ler og hopper. Det gjør han som regel hver dag da ;-), men det er nok mye mer i helgene.

Lørdag var det bursdags-feiring som var i fokus. To i klassen skulle feire, og JT ble så glad når han så fredag kveld at bildet av bursdag sto på lørdagens dagsplan. Han var så ivrig. Han var med på å skrive på en konvolutt og tok på seg litt parfyme 🙂 Vi blåste opp en ballong og gikk.

JT sprang ned veien. Han hadde det travelt med å komme seg inn for å starte festen. Det første jeg sa til denne moren i huset var: “vet ikke om vi får til å være i hele tre timer, men vi prøver”. For JT kan fort snu og vil hjem. Som regel finner jeg ikke ut av hvorfor, men av og til er en time nok for han. 

Men det gikk så bra. Han lekte godt, både alene og med de andre barna. De tre timene fløy av gårde, så vi var til slutten. Det var så gøy for JT at når han skulle si hadet, kunne man høre at han var lei seg. Han ville være der lenger. Men jeg vet selv hvor godt det er når slike barne-bursdager er over, at det blir stillt i huset igjen. Så vi dro.

Det som var så gøy var at når vi kom hjem kunne vi se hvor godt JT hadde hatt det. Danset og lo hele kvelden. Nesten uten stopp. Tro så godt det er for gutten at han er “en del av gjengen”. Å føle at han er godtatt. Jeg har skrevet det mange ganger i denne bloggen, men jeg blir nok ikke ferdig med det: fantastiske barn og fantastiske foreldre. For jeg er sikker på at JT forstår at han er annerledes. Men aldri tror jeg han føler at han ikke er godtatt. Det gjør godt.

JT på tur i bursdag med medbrakt ballong 🙂

Ha en fin dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg