Ingen jern-mangel her

Ikke sjeldent dette, at JT smug-spiser. Eller….han tror han smugspiser, men sporene etter han er mange, så vi finner det som regel ut 🙂 Det er nok at vi er å setter på en maskin med klær, han tar de mulighetene han får.

Har blitt til en vane at vi heller går inn og ser om kjøleskapsdøren er oppe, istedenfor å lete etter kompisen vår. Her om dagen hengte jeg opp noen klær til tørk. JT gikk på kjøkkenet, og jeg snakket med han mens jeg gjorde mitt. Spurte om han skulle ha mat. Det skulle han. Så jeg ba han om å ta ut pålegget så skulle jeg komme å hjelpe snart.

Da jeg kom til kjøkkenet så jeg ingen pålegg, men en JT som smattet godt på fingeren. Da oppdaget jeg kjøttdeig-pakken og saksa på benken. Joda, den hadde blitt smakt på 😉 Jeg måtte jo le. Jeg gikk til mannen min for å vise han hva JT hadde gjort. Da jeg kom inn på kjøkkenet igjen fant jeg leverpostei-boksen som bildet viser. Joda, den var tom. 

Ja slik er dagene her. Er man uoppmerksom ett lite sekund, da skjer det som regel noe. Med alle slike “uhell” som skjer her i huset, tror kanskje mange at dette må jo være pga at vi ikke følger med JT. Men det gjør vi. Det skal ikke mange sekunder til før at slike ting skjer faktisk. 

Daglig har vi en type hendelse som dette. For når JT går en plass f.eks på badet, tenker jeg at jeg skal vente å se hva han skal. Han er ofte der for å vaske hender, så jeg gir han litt rom for å prøve å være selvstendig. Ikke lenge, men noen sekunder. Sekunder er nok for han, sprayet ned badet med hårspray han. Måtte bare kaste tannbørstene og starte å vaske. 

JT liker ikke, som jeg har fortalt før, sinna-ansikt så det første han gjør når han ser meg er å stryke på meg. Det er hans måte å si unnskyld på, så han vet jo at det ikke er lov. Men det virker som han ikke klarer å la være. Vanskelig å forstå seg på dette, men jeg føler at det har blitt litt bedre. Og godt er det 😉 Blir jo lei av å tørke opp både her og der hver eneste dag. Men slik er vår hverdag, mange utfordringer, men mye morsomt også. Gutten utforsker alt, det er sikkert.

Ha en fin dag
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg