Julefeiringen

Alle synes jula er koselig, ikke sant? De fleste har fri og man har tid til å både dra på besøk og få mere besøk. Jeg elsker juletiden. Det å pynte huset, glade barn og masse fine nisser rundt omkring. Men JT har ikke vært så glad i denne tiden.

JT elsker lys og farger, så det å få opp pynten er greit. Men alle disse folkene som kommer innom, det har ikke vært så populært. Som jeg har fortalt før så liker han ikke mye støy, så når hele familien kommer går han gjerne inn på rommet sitt.

Litt synd, for vi andre synes det er koselig. Min kjære storesøster samler hele familien til julegrøten. Der er det mandel og nissepakke hver jul. Husker første gangen vi skulle, så nektet JT. Så jeg og mannen min dro på skift å spiste. Andre året tvang vi han med, men JT laget masse lyd, så vi ble snar. Men tredje gangen satt han lenge. Koste seg ved bordet og så på alle rundt og var mer nysgjerrig. Så det nytter å øve 🙂

Det er koselig å samle familien. Jeg har en søster som har vært under utdanning til lege og har bodd borte i snart syv år. Denne jenta er jeg ekstremt stolt over, bare for å ha det sagt ♡ Så når hun er hjemme, er det så godt å være sammen hele familien. Men JT stopper oss ofte, for det blir for mange på en plass. Men vi prøver å styre han litt mot å takle det bedre. Min familie er viktig for meg og det å samle flokken er koselig. Spesielt når alle er hjemme på øya.

I skolens regi bruker det også å være juleskuespill vært år. JT har ikke deltatt enda. Tenker at det kan være ett mål frem i tid at han om så bare er med på en sang. Det går greit når barna øver, men når hallen fylles med folk, da nekter han å være der. Vi må øve mer på dette, ser jeg. Men store folkesamlinger er ikke for alle, slik er det bare 🙂

Men neste sommer skal vi på en skikkelig familie-ferie. Jeg og mine, mamma og alle søsken med partner og barn. Det gleder jeg meg til. Hele gjengen sammen i flere uker. Tror vi blir 15 stykker. Jeg tror JT kommer til å kose seg likevel jeg. Bad, sol og ut på tur med de aller nærmeste, kan ikke slå feil tenker jeg 🙂

Julebaksten, får masse hjelp fra JT med den;-)

Det gledes til familieferie til favorittplassen Alcudia i Spania neste år 🙂

Ha en flott dag

4 kommentarer
    1. Hærlig JT..Bare å ta frem bilder og øve på ferieturen nu…Alcudia er jo en flott plass for barn..passe stort og fantastisk badestrand å masse vann i bøtter og spann..Ha en flott dag.klæmmer..

    2. Så utrolig trivelig da 😄 håpe turen blir kjempefin 😄🌹💕 håpe dåkker kjæm innom oss også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg