En trist dag, demontering av bassenget

 

Det var tid for det nå. Men det er nok ikke JT helt enig i. Bassenget er fra toys’r’us og ikke laget for kalde netter. Jeg skulle ha ønsket at vi hadde råd til ett helårs-basseng, men sånn er det 🙂 Vi har sett de siste ukene at temperaturen ligger på ca syv grader på natta, og bassenget tåler ikke under fem grader.Varmepumpen må jobbe kjempehardt for å holde vannet varmt. 

Vi har hatt en enorm nytte av bassenget. JT har aldri koset seg så mye en hel sommer før. Vi har hatt en gutt som har blitt mye mer åpen og glad. Verdt hver en krone, må jeg si. Vi har hatt besøk av noen få barn, de nærmeste vennene til JT. De har kost seg og JT har åpnet seg mer for disse barna. Det har vært godt. Det er sånn at jeg kjenner jeg gleder meg til mai neste år, for da skal det montreres opp igjen.

Heldigvis er det ikke alt for lenge til bassenget på skolen åpner. Etter høstferien. Da bruker skolen og ordne det slik at JT får ekstra mye bading i skoletiden. Det setter jeg stor pris på. Det er liksom eneste aktiviteten JT kan være med på og forstå. Ball-lek er ikke hans sterke side, forstår seg ikke på reglene. 

Vannet gjør noe med JT, noe veldig positivt. Han “vokser” i vannet. Jeg tror det er fordi han mestrer det så godt. Det er sikkert en veldig god følelse for en gutt som sliter med å mestre andre ting. Tror de fleste barn med autisme elsker vann, hvertfall de få jeg vet om.

video:snapchat4936418034782331953

 

 

 

video:snapchat1558954622402453789

 

Ha en fin dag:-)

 

3 kommentarer
    1. Ååå…så kjedelig! Men så bra dåkker har bassengmuligheta på skoken😄👍 no e virkelig høsten kommet te Trondheim 🍂🍁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg