Ærligheten fra JT

Ja, den kan jeg bli litt flau over til tider. Ja det blir jeg. Denne gutten har vi jobbet SÅ hardt med, så hardt at han endelig kan si litt i fra om hva han ønsker, han er nok rimelig ærlig av seg. Så hvis noen kommer på besøk og spør om di kan få en klem, ja da kan de få ett nei. Ikke ett vanlig nei, men ett skikkelig “næææææææi”. De fleste flirer når det skjer, heldigvis 😉 Han vil vel ikke ha klem da, tenker jeg 😉

Ikke nok med det. Kommer noen inn å banker på døra, kan han møte de med å si “hade”. Huff, den er litt på kanten synes jeg, men men. Da er han vel ikke i form til besøk da. Sånn er det bare, liksom.

Andre opplevelser kan være når noen tilbyr han en kjeks og den kommer i retur. Vil han ikke ha sier han: “nææææi” eller i værste fall dytter hånda som kommer i mot han tilbake. Ja han er bånn ærlig. Og det er med alle. Med oss også 🙂 Men det er det jeg liker så godt med JT, at han er så ærlig. Jeg er rimelig ærlig jeg også, så jeg tåler det.

Det er ikke slik at han er “frekk”, for han kan jo bare noen få ord. Så de få han kan legger han skikkelig trøkk på 😉 Det går selfølgelig andre veien også. Hvis noen spør han om noe han vil eller ønsker, så roper han: “Jaaaaaa”. Eller når han faktisk VIL ha besøk når de kommer, da sier han: “hei”. 

Jeg synes det er greit at han forteller hva han ønsker og vil. For det har ikke vært sånn tidligere. Før var han mer lukket, så lukket at vi ikke viste hva han ville eller tenkte. Han syntes ikke noe om denne plassen, tror jeg. Nå virker det som han har åpnet seg mere, for han har liksom funnet plassen sin her i verden. Nå er han åpen for så mye, både læring og forandringer. Det er godt det.

Ærlighet varer lengst 🙂

Ha en fin dag 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg