Denne bloggen har gjort meg til ett bedre menneske

Det er helt sant. Endelig gjorde jeg noe for bare meg selv. Tok meg tid til å blåse ut alt jeg grubler på. Det var godt, godt å endelig vise det. Akkurat nå føler jeg meg så bra at jeg tenker litt sånn inni meg: “deg kan jeg faktisk like litt. Den du viser deg å være nå”. For jeg har ikke likt meg selv på lenge. Man klarer jo ikke det når man mislykkes så ofte på disse oppgavene man har ved det å være mor. Sånn er det bare.

Jeg tenkte når jeg startet denne bloggen at jeg kunne kanskje legge ut tre innlegg i uken, så ble det ikke så mye jobb. Men det skjedde noe, jeg fikk utløp for alt jeg har gått å tenkt på i mange år. Alle disse tankene jeg rett og slett hadde terrorisert meg selv med. Ja jeg har vært en terrorist, men heldigvis bare mot meg selv. Nå kunne jeg ha lagt ut tre innlegg om dagen. Men det skal jeg ikke, det blir bare ett. Det kan jo bli for mye tenker jeg 😉

Jeg har funnet en skriveglede som “ikke ligner grisen”, som vi sier her i nord 🙂 Jeg, som har satt på meg dette pokerfjeset, dette fjeset som strålte ut:” jeg takler alt, just give it to me”, jeg får endelig vise MEG. For det er jo ikke sånn jeg er, at jeg takler ALT. Jeg kjenner jo det. Men jeg gjorde det nok for å skjule alle disse tingene som jeg følte jeg mislyktes i. Mislyktes er kanskje litt feil ord, men jeg bruker det i denne settingen.

Jeg anbefaler alle som har mye å tenke på til å begynne å skrive. Dere trenger jo ikke å gjøre som meg, å legge det ut for alle, men skriv. Det er terapi, godt for kropp og sjel. Jeg kjenner at det har blitt litt “mindre luft i ballongen” for å si det sånn. FÅ DET UT, vi lever bare en gang, å det livet, ja det burde vi leve godt. Jeg har fått så mange gode ord og ikke minst klemmer siden jeg begynte å skrive, det er så koselig. Tusen takk for at dere er så snille med meg og takk for at dere leser. Det er viktig for gutten min <3

 

Ha en fortreffelig dag 🙂

 

6 kommentarer
    1. Kjære Anita. Det er sÃ¥ fint og rørende Ã¥ lese alt du skriver. Jeg blir fylt med beundring nÃ¥r jeg ser hvordan du takler hverdagen med de utfordringene og gledene den bringer. Du har ikke mislykkes, du har lykkes! Du deler pÃ¥ en sÃ¥nn mÃ¥te at folk forstÃ¥r.Du gjør noe for deg selv, det er sunt og viktig. Og selv om du er rettfrem og sier det som det er, skinner det gode hjertet, pÃ¥gangsmotet og ditt gode humør gjennom. Du er sterk, det har du alltid vært, men de sterke trenger ogsÃ¥ noe for seg selv og hjelp…ingen klarer alt. Ta vare pÃ¥ deg selv. Stor klem.

    2. Rachel: takk kjære Rachel. Du er så snill og god. Tror alle har sine bekymringer, eller det vet jeg. Vi gjør vårt beste med det verktøyet man har. Jeg har heldigvis fine folk rundt meg som gjør alt for oss. Klem til deg <3

    3. Ååå, kjenner meg sånn igjen. <3
      Det er så godt å kunne skrive ut alt. Merker hvor lett man blir når alt som ligger å tynger blir igjen igjen på dataen. Vi er gode mennesker, kanskje bedre enn de fleste, siden akkurat vi har fått tildelt rollen som mødre til våre spesielle barn. Mangle klemmer sendes i hopetall!

    4. tosmåregndråper: ja ikke sant. Godt å få det ut. Vi må slutte å skal overbevise andre at vi takler alt. Det er greit å vise at vi av å til dår nok, at vi er lei og sliten. Jeg er 20 kg lettere 😉

    5. Så utrule inspireranes blogg Anita! Læs den kvar dag her ifrå Bodø by. tommelopp tel deg! Klæm

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg